Press_Release ha scritto: ↑31 maggio 2017, 20:48
Secondo te può centrare qualcosa quella tecnologia di "teletrasporto" che si trova nelle industrie ed il cui fulcro pare essere proprio l'Iride?
Dipende da cosa intendi... quale collegamento potrebbe avere, secondo te?
Press_Release ha scritto: ↑31 maggio 2017, 20:48
Comunque pure io ho letto in giro che si tratterebbe del padre di Von Croy, ma non mi pare ci sia mai stata una conferma ufficiale (c'è pure chi lo indicava come Maximilian Von Croy). Ho sempre sperato che saltasse fuori chi fosse, in effetti ricordo che al tempo sono rimasto sorpreso che in AoD mancasse Charles Kane (personaggio di rattoppo, ok, ma allora non lo sapevo) e che il "padre" di Von Croy non comparisse né venisse menzionato. Quasi quasi mi aspettavo che in uno dei tagli ci fosse una sua intervista, tipo alla TV, dove parlava del rapporto tra Lara e Werner confermando il cattivo sangue tra loro e quindi aumentando i sospetti nei suoi confronti...ok, sto andando eccessivamente in OT.
Sarebbe stato fantastico
Giornalista: "Signor Von Croy, cosa ci può dire?"
Von Croy: "Mio figlio... era un grande e stimato archeologo. E quella pazza... Lara Croft... gli ha portato via TUTTO. TUTTO!!! Non avrò pace finché non sarà portata alla giustizia!"
Ok, basta.
Press_Release ha scritto: ↑31 maggio 2017, 20:48
In realtà mi pare che Nillc abbia una buona opinione di AoD, come poi la maggioranza dei fan a quanto ho visto io.
Appunto, io intendevo dire che "Nillc preferisce AoD molto di più rispetto a Underworld".
Press_Release ha scritto: ↑31 maggio 2017, 20:48
A parte per la logica di base della trama (trama che adoro, sia chiaro): Lara che compie un massacro per scagionarsi dall'unico omicidio che non ha commesso .
Ma io mi sono sempre chiesto... una volta ucciso Eckardt e Karel, ok, hai vendicato Werner... ma poi come pensavi di farti scagionare, se hai ammazzato il Monstrum e l'assassino del suo mentore?
Press_Release ha scritto: ↑31 maggio 2017, 20:48
Ha vagato un po' nel deserto? Ma Putai non stava in Africa?
L'Egitto è in Africa, in Egitto c'è il deserto...
.
Press_Release ha scritto: ↑31 maggio 2017, 20:48
Comunque è una storia affascinante, però mi chiedo sempre come avrebbero potuta renderla fruibile nel gioco (di cose da raccontare ce n'erano veramente tante).
In primis un flashback sugli eventi precedenti, poi forse lasciando qualche documento... magari qualcosa nel diario di Werner.
Press_Release ha scritto: ↑31 maggio 2017, 20:48
Mmm. Quindi infine il piano di Eckhardt è alquanto "ingenuo" a mio avviso. Cioè sperare che una razza superiore ti elegga suo capo per il fatto di averli riportati in vita...che avesse qualche "assicurazione" per poter controllare i Nephilim?
E com'è che riportare in vita il Dormiente avrebbe ridato vita ad un intera razza? Non poteva bastare un solo Nephilim per ridare vita a tutti gli altri perché altrimenti Karel non avrebbe avuto bisogno dei Cabal. Clonarlo forse? Anche quello Karel poteva farlo senza il Cubiculum...mmm, credo che il Dormiente fosse di un tipo di semi-angelo diverso da Karel, doveva avere qualche caratteristica speciale.
Credo che il piano per riportarli in vita sia questo (sempre guardando i documenti Beta):
-Ritrovare i cinque dipinti Obscura;
-Da essi estrarre cinque simboli metallici (immaginavo che i Dipinti avessero qualche funzione in più...);
-Fonderli assieme e creare il Sanglyph;
-Fondere il Sanglyph con il Guanto Alchemico (penso sia quello che indossa Eckardt);
-Usare questa fusione assieme agli elementi umani raccolti (i loro organi, in pratica) quando Eckardt li ha uccisi (Monstrum) per risvegliare il Dormiente;
-Riportare i Nephilim utilizzando l'essenza vitale del Dormiente (che si è risvegliato).
In spoiler alcuni documenti BETA... purtroppo non ho molta voglia di tradurli, temo dovrete fare da soli:
► Mostra testo
(Eckardt)
1345 (age 51) Has perfected his Alchemic skills. Risen to the rank of eminent Black Alchemist in the Cabal. Goes on a quest seeking the ancient Nephilim race in Anatolie, Turkey. Meets with Nephilim elders and signs a blood pact. Is given tasks to complete and rare metals to aid him in his toils. For this his life will be extended by 100 years.
1348 As part of his ‘tasks’ Eckhardt initiates the first of the Breeding Communities throughout remote areas of Europe, the Russian borderlands and the Nordic nations. He aims to alter human stock by alchemic means for Nephilim seeding.
1445 (age 151 but still looks 51) End of Eckhardt’s 100 years of extended life and his allotted time for the tasks. He has killed or maimed the other members of the Cabal and seized control of the Breeding Communities and all resources. Is now the only Black Alchemist. His attempts to betray the Nephilim result in them condemning him to the punishment pit.
1945 Eckhardt is released by misdirected Allied aircraft bombing the fortress where his Pit is buried. Hunts down the Lux Veritatis who have acted as guardians of the Pit for the last 500 years. Restarts his ‘Great Work’. [Age 551 years. A bit haggard but still looks a nifty 51.]
2003 He has reconstructed everything needed to rebreed the Nephilim, only this time he will be in control. Runs across Lara Croft. Big mistake.
ALCHEMY LAB CAPPADOCIA
The finale.
In 2002 Eckhardt is ready for his final return to his hidden facility in Cappadocia.
He has the five Obscura Paintings to reconstruct the essential Sanglyph of power for the Transformational Ritual. He also has the three Periapt Discs safe so they can’t be used to confine him again.
With him are the remaining alchemist members of the Cabal. They expect to receive the longevity they have been promised. Eckhardt considers them little more than part of the Ritual, dispensable assets in his plan to transform himself.
As the Golden Lion of the prophecy he will be the first of the New Nephilim race – and there can only be one.
Where he went wrong in 1445 was to underestimate the powers of the declining Nephilim. That mistake cost him 500 years confined to a living death. This time he has prepared better.
After his escape from confinement in 1945 his intensive researches uncovered proof of a mythical power source behind the Periapt Discs – something called The Zenoath, a primal source of ancestral regeneration for the Nephilim.
It was unclear exactly what the Zenoath was but it underlay the entire racial history of the Nephilim. At some point in the past contact with this vital life-force had been lost or it had become unreachable and the race had gone into decline.
The Zenoath lay behind a protective Portal which would kill any human who attempted to pass through it. Only a Nephilim could pass safely. Eckhardt found evidence that the Zenoath Portal lay in a labyrinth at the deepest level of a subterranean city in the region where the Nephilim once thrived in Turkey. The Zenoath was the key to restoring (or controlling) the remaining Nephilim.
Apart from being almost destroyed in wars with humans the Nephilim decline had accelerated after the theft of the three Periapt Discs in the 1200’s. They became unable to enter their own holy of holies. The race was in danger of dying out.
[EVIDENCE OF THIS PORTAL CAME TO ECKHARDT IN FRAGMENTED RECORDS. A TROOP OF CRUSADERS HAD REACHED THE PORTAL BACK IN THE 1200’S. THIS WAS SHORTLY AFTER ANOTHER MARAUDING BUNCH OF TEMPLARS HAD SEIZED THE THREE PERIAPT DISCS AND TAKEN THEM BACK TO EUROPE.]
Eckhardt located the Portal after his escape in 1945. Over the decades he constructed his subterranean powerbase around it with the help of the Cabal. Now, with the Obscura Paintings finally reassembled, the last elements of his plan are in place. All the experimental human breeding stock are prepared and have been shipped in from the Strahov in Prague. The alchemic elements needed to power up the Sanglyph and the mosaic circuits are gathered. It is time!
Once his transformation into neo-Nephilim is complete he plans to enter the forbidden level through the Portal and take control of the mysterious Zenoath power source. Enthroned at the heart of the ancient Nephilim realm his influence will grow like a cancer overwhelming the weakening members of the race he intends to resurrect. They will be drawn unresisting into his web and treated no better than the human stock in his megalomaniac plan.
He wants no interference this time and his defences are in place. All entrances to the lower levels are guarded and ready to be sealed. No one, especially the elusive Nephilim will be able to get at him this time – not until he is ready to begin reeling them in, powerless.
The lowest levels are stocked to last for decades. When the first generation of his breeding programme is sufficiently advanced they will emerge with himself as supreme ruler of the reinvigorated race – the fulfilment of the suppressed prophecies – the Golden Lion – a God amongst men!
___________________________________________________________________
For the Nephilim the 500 years of Eckhardt’s imprisonment by the Lux Veritatis has been an extreme trial of patience, even for a race as ancient as they are. They needed Eckhardt free to complete the tasks they set him. He was still their best bet for the Nephilim reinvigoration but a direct approach was obviously out of the question with someone so treacherous.
They gambled on installing one of their more vigorous elders (Karel-Shapeshifter) within the Cabal of alchemists and engineering Eckhardt’s escape from the Lux Veritatis stronghold in 1945. Once free Eckhardt could continue his researches and plans.
With Karel-Shapeshifter close to Eckhardt they could secretly monitor and influence matters to their own advantage. It was a hazardous undertaking because Eckhardt had to be allowed to proceed until the very final stages of his plan. He must think he was actually going to seize control of the Zenoath, the heart of all remaining Nephilim power. Then, in one last desperate move he would be killed and the regeneration of the race would be initiated under their own control.
It was taken as read that such a treacherous monster as Eckhardt could never be allowed to survive.
The Nephilim return to glory would happen – but not on terms favourable to the human race (and not in this game!)
Karel
Karel is the last living Nephilim (as far as we know) apart from The Sleeper. He is an
ancient, damaged being with shape shifting powers as well as an impressive
longevity.
His life mission is to see his race re-established, ruling the Earth. To do this he has to help Eckhardt complete the task set by the Nephilim Elders centuries ago.
He infiltrated the Cabal in 1888 [Ripper] using a specially created identity, that of Joachim Karel. His intention was to find a way of releasing Eckhardt from the Pit. This he successfully achieved in 1945 after which he stuck close to Eckhardt to monitor his progress and ensure that nothing distracted him from finishing his work. For example he covers up Eckhardt’s Monstrum killings so that the ‘work’ will continue uninterrupted by police or any other antagonistic parties. Eckhardt, of course, has no idea who or what Karel really is.
Eckhardt must be given every assistance in reviving The Sleeper. Only when this is achieved can the Nephilim be rebred into existence. Karel himself has sustained sever damage during his prolonged existence and cannot participate directly in the rebreeding process. The Sleeper is, genetically speaking, the purest remaining example of the race.
But apart from assisting Eckhardt, Karel must also ensure he can control the insane alchemist. He tries to find at least one of the Obscura Paintings before Eckhardt does and keep it back until his own preparations are ready for the final scenario ie to kill Eckhardt at the conclusion of his work. Karel will then take over the Nephilim breeding programme and become the supreme ruler of the newly emerging race.
He tricks Boaz, another Cabal member, into a minor conspiracy, and uses her to cover his own secret agenda. Von Croy has been contacted by Eckhardt to find the Paris Painting but then Karel kills him intending to take the Painting from the Louvre himself. Removing Von Croy also obscures his own tracks from Eckhardt. Lara turning up is an unexpected element which he uses by framing her.
But Lara won’t stay framed. She’s tough and stubbornly dogged. So he begins to incorporate her in his plans to control Eckhardt. Using his Shape Shifter powers he helps Lara out occasionally (eg as Bouchard in Prague).
Karel wants Lara there at the final confrontation in Prague as Eckhardt completes the long delayed task. Eckhardt could still prove a problem in the final stages. He has grown in power and become insanely unpredictable. Best to have some insurance. Lara is Karel’s wildcard. She can be used to distract Eckhardt at the crucial moment, or perhaps even kill the madman if she can be manipulated skilfully enough.
Poi, se ritieni che si vada troppo OT, puoi sempre creare un topic in cui approfondiamo nei tagli di AoD. Un novello AoD Revelation
, con l'aggiunta di considerazioni personali (tipo... il padre di Von Croy doveva apparire?)
Nillc ha scritto: ↑01 giugno 2017, 00:35
Perdonami, ma non sono d'accordo TR4 ha l'adattamento italiano peggiore della serie, e questo è un dato oggettivo... e gli errori non sono attribuibili a una mancata connessione tra sviluppatori e adattatori, quanto al fatto che questi ultimi siano stati delle capre che quantomeno non conoscevano un minimo di grammatica base inglese e di cultura generale.Qualche esempio?
Beh, cominciamo con "La Sala della Grande Ipostele". "Ipostele" come sostantivo non esiste, nè esiste una "Grande Ipostele" da nessuna parte in Egitto. Questo perché l'originale nome del livello era "Great Hypostile Hall", laddove "Hypostile" è un aggettivo riferito a "Hall" e significa "ipostila (o ipòstele)", cioè "con il soffitto sorretto da colonne e non da pilastri portanti".
E' già un erroraccio, ma va bene, a nessuno nel 1999 veniva chiesto di essere un esperto dell'architettura egizia per tradurre un TR.
Parliamo invece della "Piramidi della Regina Kephi". Questo è un abominio. Non esiste nessuna "regina Kephi" e dunque nessuna piramide a lei intitolata.
Il livello in inglese si chiama "Khufu's queens' pyramids". Passi non sapere che Khufu è un altro modo per traslitterare "Cheope"; passi non sapere che un complesso di piramidi di Giza è intitolato alle regine sue mogli; ma qui si è sbagliata la traduzione di ben due genitivi sassoni e di un plurale!
Così, "Le Piramidi delle Regine di Cheope" (o di Khufu, o di Khefi che non so da dove siano andati a pescarlo) è diventato tutt'altro. E non certo perché gli adattatori italiani non abbiano telefonato alla Core, o per eventuali mancanze di questi ultimi
Mi rendo perfettamente conto che l'adattamento non sia affatto dei migliori (anche i dialoghi dei personaggi sono tradotti male?). E certamente gli esempi che hai fatto sono proprio abominevoli, evidentemente hanno messo a tradurre chi non sapeva.
Ma, mentre "Khufu's queens' pyramids", "Great Hypostile Hall" o "Desert Railroad" sono chiari da tradurre per chi CONOSCE l'inglese (aggiungerei anche l'italiano... brr... "Ipostele"...
se cerchi ipostele su Internet ti esce fuori TR4), "broken glasses" è ambiguo. Se non hai più informazioni su quella cosa, non puoi vedere i fotogrammi del gioco, traduci "alla cieca". Bicchieri rotti, vetri rotti, occhiali rotti... Mi riferivo a questo, quando ho detto che "non ci sono contatti". Se ci fossero stati, forse non si chiamerebbero così. Che abbiano tradotto "Camera della Grande Ipostele" (che poi esiste realmente, la Grande sala ipostila, nei pressi del Tempio di Karnak...) o "Piramidi della Regina Kephi" (Piramidi delle regine di Cheope...) è stato uno sbaglio proprio degli adattatori, e, come hai detto, non è avvenuto perché non si sono contattati (certo però... una telefonatina non avrebbe fatto male
)