Dxtre3d and TREP

Discussioni ed aiuti sull'uso dell'unofficial LE ed i suoi tools / Questions and help relating the unofficial editors and the unofficial tools.
Avatar utente
Pemon
Junior TR Player
Junior TR Player
Messaggi: 66
Iscritto il: 18 settembre 2007, 09:03

Messaggio da Pemon » 08 ottobre 2007, 22:00

Here is another small video:

To kick a rolling ball to brake a ice/glass floor, done with latest Lara from Po Yu and if you take a closer look at Lara when she climb the block it is smother move, made by Gecokid.

Immagine

Ciao :hello:






Avatar utente
Igor
Advanced TR Player
Advanced TR Player
Messaggi: 1470
Iscritto il: 31 agosto 2005, 21:59



Tomb Raider 2

Messaggio da Igor » 08 ottobre 2007, 22:04

Wow, this is really interesting :shock:

How did you managed it? :)




Bronze Reviewer (21 Bronze Award)



Avatar utente
Pemon
Junior TR Player
Junior TR Player
Messaggi: 66
Iscritto il: 18 settembre 2007, 09:03

Messaggio da Pemon » 09 ottobre 2007, 09:43

The ice/glass room and the water pool was made with the trigger option of "Alternate On" in the Dxtr3d :approved:

The Movement of Lara kicking the rolling ball was done using TREP Flipeffect option, with the command "PLAY-ANIM 315" :wink:

Ciao






Avatar utente
Igor
Advanced TR Player
Advanced TR Player
Messaggi: 1470
Iscritto il: 31 agosto 2005, 21:59



Tomb Raider 2

Messaggio da Igor » 09 ottobre 2007, 13:06

Thank you, I'll try it :D
I'm not very keen with flipeffects yet... :)




Bronze Reviewer (21 Bronze Award)



Avatar utente
DaviDM
Advanced TR Player
Advanced TR Player
Messaggi: 1526
Iscritto il: 28 maggio 2005, 13:49

Messaggio da DaviDM » 09 ottobre 2007, 21:06

per l'aniamzione uso il comando PLAY_ANIM , ma per azionare la palla dopo l'animazione di Lara come si fa??






Avatar utente
Delta
Moderator
Moderator
Messaggi: 7441
Iscritto il: 23 maggio 2006, 22:22



Tomb Raider 4

Messaggio da Delta » 09 ottobre 2007, 21:09

Penso un semplice trigger ... boh ...




Bronze Reviewer (10 Bronze Award)



Avatar utente
Igor
Advanced TR Player
Advanced TR Player
Messaggi: 1470
Iscritto il: 31 agosto 2005, 21:59



Tomb Raider 2

Messaggio da Igor » 09 ottobre 2007, 22:26

DaviDM ha scritto:per l'aniamzione uso il comando PLAY_ANIM , ma per azionare la palla dopo l'animazione di Lara come si fa??
Pemon, DavidM used PLAY_ANIM to play the kick animation, but what does he have to do to activate the rollingball after this animation is played?

Thank you :D




Bronze Reviewer (21 Bronze Award)



Avatar utente
Pemon
Junior TR Player
Junior TR Player
Messaggi: 66
Iscritto il: 18 settembre 2007, 09:03

Messaggio da Pemon » 09 ottobre 2007, 23:06

Yes, that it's a good question.
In the same trigger sector where's placed the PLAY_ANIM it most be added the Rolling ball item.

Immagine

Hope the answer is clear, if not pls. come back. :secret:

Ciao
Edit: try if you want PLAY_ANIM 413






Avatar utente
Igor
Advanced TR Player
Advanced TR Player
Messaggi: 1470
Iscritto il: 31 agosto 2005, 21:59



Tomb Raider 2

Messaggio da Igor » 11 ottobre 2007, 23:05

We tryed this effect, but it seems that we made something wrong, cos the game freezes when Lara steps on the trigger where effect and rollingball are triggered.

Could you please explain step by step how you realized the filpeffect with TREP, expecially the FURR command used? :)

Thanks :D

EDIT: Never mind, we just forgot to put "one shot" in the effect :asd:




Bronze Reviewer (21 Bronze Award)



Avatar utente
Pemon
Junior TR Player
Junior TR Player
Messaggi: 66
Iscritto il: 18 settembre 2007, 09:03

Messaggio da Pemon » 12 ottobre 2007, 10:40

Igor ha scritto:We tryed this effect, but it seems that we made something wrong, cos the game freezes when Lara steps on the trigger where effect and rollingball are triggered.

Could you please explain step by step how you realized the filpeffect with TREP, expecially the FURR command used? :)

Thanks :D

EDIT: Never mind, we just forgot to put "one shot" in the effect :asd:
:approved: :approved:






Avatar utente
Manu Croft
Advanced TR Player
Advanced TR Player
Messaggi: 1160
Iscritto il: 10 ottobre 2007, 20:08


Messaggio da Manu Croft » 31 ottobre 2008, 18:10

Traduzione Prego!
NOn ho capito un tubo....




Guest Reviewer (4)


[size=84]Datemi una leva e solleverò il mondo!

Mi piaci tu, mi piaci tu, mi piaci solo tu; ma come te lo devo dire![/size]

[img]http://img396.imageshack.us/img396/1118/vascorossiilmondochevoll6.jpg[/img]

Avatar utente
Manu Croft
Advanced TR Player
Advanced TR Player
Messaggi: 1160
Iscritto il: 10 ottobre 2007, 20:08


Messaggio da Manu Croft » 31 ottobre 2008, 18:22

Vi prego!
Vorrei provarci pure io ma non sono una cima in inglese.




Guest Reviewer (4)



antoxx92
Advanced TR Player
Advanced TR Player
Messaggi: 1958
Iscritto il: 24 giugno 2008, 11:26



Tomb Raider 3

Messaggio da antoxx92 » 31 ottobre 2008, 18:22

Manu Croft ha scritto:Traduzione Prego!
NOn ho capito un tubo....
too easy.. take a look on the topic "Learn english with AspideTR" and come back here....
OK, I'm joking ^^
Niente di che, discutono sugli effetti interessanti che si creano con l'utilizzo di trep e dxtre3d :)




Bronze Reviewer (20 Bronze Award)


[i]You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one....[/i]

Poldo
Advanced TR Player
Advanced TR Player
Messaggi: 1308
Iscritto il: 13 agosto 2008, 20:18


Messaggio da Poldo » 31 ottobre 2008, 20:18

Bye and do a hi a everybody in the english site!!
Adios y ponen a hola a todo de los sito espanol!!
► Mostra testo





Bronze Reviewer (12 Bronze Award)



LGG_PRODUCTION
Senior TR Player
Senior TR Player
Messaggi: 856
Iscritto il: 21 luglio 2009, 22:15

Messaggio da LGG_PRODUCTION » 13 agosto 2009, 18:32

Nice effects !!!
But only a question :
How can Imake the skiing effect with the flipeffects of the NG engine ?






Rispondi