Underworld UB 1 – Recruiting Demon Smalls

by Richard Lawther

Reports scritti dai giocatori dedicati ai livelli che più li hanno colpiti, in italiano e inglese / Reports dedicated to the custom TR Levels by TR players, in italian and english language
Rispondi
Avatar utente
Lara for ever
Senior TR Player
Senior TR Player
Messaggi: 617
Iscritto il: 01 aprile 2005, 19:13

Underworld UB 1 – Recruiting Demon Smalls

Messaggio da Lara for ever »

Immagine

Introduction/Einführung/Introduzione:

English:

Before starting here let me ask you a question. In all the Tomb Raider Customlevel Community, who would not know the name of Richard Lawther? In fact, everybody does know his name, I would bet on this. Because he created one of the most exciting and impressing level series in TR Customlevel history. And it is a great pleasure to me for introducing you to this “Underworld” series, even if I think only a few people may still not know about those levels so far. Because whole rightly those levels stand in the "Hall of Fame" at trle.net.

Before beginning with the first part of this saga let me remember you there still is a prequel to this series. The name is “The Lizard King” and meahwhile I also played this difficult, but really impressing level series. So, before starting to play the Underworld series I recommend you first play “The Lizard King”…

And now, here is the first part of the main series, “Underworld Unfinished Business 1 – Recruiting Demon Smalls”. Let me take you onto one of Lara’s most unusual and astonishing journeys, not only for really big gameplay challenges, but also a wonderful trip for your senses. This is more than simply playing a tomb Raider level, it is an adventure you will never forget again…

Deutsch:

Bevor ich hier beginne, laßt mich erst eine Frage stellen. In der gesamten Tomb Raider Customlevel Community, wer würde den Namen Richard Lawther nicht kennen? Es ist eine Tatsache, daß jeder diesen Namen kennt, darauf würde ich wetten. Denn er erschuf eine der aufregendsten und beeindruckendsten Levelserien in der Geschichte der TR Customlevels. Und es ist mir eine große Freude euch in diese "Underworld" Serie einzuführen, auch wenn ich denke, daß nur noch wenige Spieler diese Serie bis heute nicht kennen mögen. Denn zurecht stehen diese Levels auch bei trle.net in der "Hall of Fame".

Bevor ich mit dem ersten Teil der Saga anfange, laßt mich euch daran erinnern, daß es da auch noch ein Prequel zu dieser Serie gibt. Der Name lautet "The Lizard King", und mittlerweile habe ich diese schwierige, aber wahrlich beeindruckende Levelserie auch selbst gespielt. Daher empfehle ich zuerst "The Lizard King" zu spielen, bevor ihr mit der "Underworld" Serie beginnt...

Und nun, hier ist der erste Teil der Hauptserie, “Underworld Unfinished Business 1 – Recruiting Demon Smalls”. Laßt mich euch auf eine von Lara's unüblichsten, aber auch erstaunlichsten Reisen mitnehmen, nicht nur für große Gameplay Herausforderungen, sondern auch auf einen Trip für eure Sinne. Dies ist mehr als einfach einen Tomb Raider Level zu spielen, es ist ein Abenteuer, das ihr nie wieder vergessen werdet...

Screenshots/Bilder/Galleria:

Click on the pictures to magnify them / Bilder anklicken zum vergrößern / Clicca sulle immagini per ingrandirle

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Level Designer/Levelbauer/Autore:

Richard Lawther/England/Inghilterra

Immagine

Author Information/Levelbauer Information/Informazioni sull'autore:

English:

Well, no need to make much words here about Richard Lawther – who would not know him in the Tomb Raider Customlevels Community? He has created some of the most incredible and also unusual levels, such as the “Astrodelica” series, “The Lizard King” or the “Underworld” series. And no doubt, he has also written Customlevel history with his work. This is now the final episode for the “Underworld” series – time to say good bye to this most unusual TR Customlevels series ever.
For bringing this great last vision of the “Underworld” universe to life Richard formed a team of some of the best level builders of the whole community – Bojrkraider, Titak and trix – and here you can learn about the magnificent result. The magnificent result of true artists with the level editor, who are even able to make dreams come true with it…

Deutsch

Nun, es gibt keinen Grund, um über Richard Lawther viele Worte zu machen – wer würde ihn nicht kennen, in der Tomb Raider Customlevels Community? Er hat einige der unglaublichsten und auch ungewöhnlichsten Levels erschaffen, solche wie die „Asterodelica“ Serie, „The Lizard King“ oder die „Underworld“ Serie. Und kein Zweifel, er hat auch Customlevels - Geschichte mit seiner Arbeit geschrieben. Dies ist nun die finale Episode für die „Unterwelt“ Serie – Zeit, um Lebewohl zu sagen, zu dieser ungewöhnlichsten Customlevels Serie aller Zeiten.
Um diese letzte große Vision des „Unterwelt“ Universums zum Leben zu bringen formte Richard ein Team mit einigen der besten Levelbauern der ganzen Community – Bojrkraider, Titak und trix – und hier können wir das glänzende Resultat sehen. Das überwältigende Resultat von wirklichen Artisten mit dem Level Editor, die mit diesem sogar in der Lage sind Träume wahr werden zu lassen...

Author Interview/Interview mit Levelbauer/Intervista Autore:

trle.net (English)

Story/Storia:

English:

The diminutive Demon Smalls is the Underworld’s most talented ‘engineer’. Using the magic rules that govern the Underworld, Smalls is famed for having created many clever magical devices which almost behave like they follow scientific principles. Unfortunately, his place of work - Demon Heights - has been corrupted by the malevolent Dark Souls. Demon Smalls himself is also under the same bad influence, so a crack team of demonic musicians has been guided through the Nothings by Anubis and sent to Demon Heights to restore harmony and bring Demon Smalls back to the path of demonic righteousness. You have been sent along as well - as backup. But as the musicians attempts are immediately scuppered by the twisted Demon Smalls … it’s now up to you to sort out the mess…

Deutsch:

Der winzige Demon Smalls ist der begabteste Ingenieur der Unterwelt. Unglücklicherweise wurde sein Arbeitsbereich - Demon Heights - durch die bösartigen Dunklen Seelen korrumpiert. Demon Smalls selbst steht auch unter dem gleichen schlechten Einfluß, daher wurde ein Spitzenteam dämonischer Musiker durch das Nichts geleitet und nach Demon Heights gesandt, um die Harmonie wiederherzustellen und Demon Smalls auf den Pfad dämonischer Rechtschaffenheit zurückzuführen. Auch du wurdest auf den Weg gesandt - als Unterstützung. Aber als die Versuche der Musiker durch den besessenen Demon Smalls augenblicklich wieder beendet sind ...liegt es nun an dir dieses Chaos zu bereinigen...

Italiano:

Con il diminutivo di Demon Smalls è conosciuto l'ingegnere di maggior talento di Underworld. Utilizzando le regole della magia che governano Underworld, Smalls è diventato famoso per aver creato molti magici dispositivi ingegnosi che si comportano quasi come se seguissero principi scientifici. Purtroppo il suo luogo di lavoro, Demon Heights, è stato corrotto dalle malefiche Dark Souls. Lo stesso Demon Smalls ha subito la stessa cattiva influenza, così un team di demoni musicisti è stato guidato da Anubis attraverso il Nothings ed inviato a Demon Heights per ripristinare l'armonia e riportare Demon Smalls sulla via della giustizia (demoniaca), ma i tentativi dei musicisti non sono andati a buon fine.. ora tocca a te riportare ordine nel caos...

Levels/Livelli:

Level 1: Recruiting Demon Smalls, Part 1

Level 2: Recruiting Demon Smalls, Part 2

Secrets/Segreti: 6

Walkthrough/Soluzione:

trle.net (English)

Release Date/Veröffentlichungsdatum/Data di Rilascio:

Aspidetr.com: 24.4.2004

trle.net: 27.8.2004

Larasevelbase.org: 28.8.2004

Download:

Larasevelbase.org

trle.net

Aspidetr.com

Official/Offizielle/Ufficiale Reviews:

Deutsch

English

Italiano

Size/Größe/Dimensione: 46.66 MB

Game Period/Spieldauer/Durata D'ascolto:

about/circa 4 - 5 Hours/Stunden/Ore

Levelindex for Richard Lawther/Levelindex für Richard Lawther/Livello Indice per Richard Lawther: (Download page/Download Seite/Download Pagina)

Larasevelbase.org

trle.net

Aspidetr.com

Degree of Difficulty/Schwierigkeitsgrad/Grado di Difficoltà: (Easy/normal/difficult - Einfach/normal/schwer - Semplice/normale/difficile)

difficult/schwer/difficile

English:

In this first episode the gameplay isn’t that hard yet as in later parts of the series, as I would say. But there are a few passages and challenges, of course, where untrained and beginning players will have much trouble for succeeding on their own, as I had to understand within my own first try of playing this game. If I only think about this time run high above the earth, over a lot of platforms. This could need some time until getting through here. And yet for a few parts like this in a game, where such players need the help of others to continue (for example with savegames), I classify a level as "difficult", from the view of beginning and normal players.
A unusual fact may be that there are no real enemies in this level, nothing to fight against for our mighty heroine. But do not think this makes the level much more easy, for it doesn't. Puzzles and acrobatic parts always stay challenging.
Except the big time run close after the beginning there are also other challenges to solve, of course. So, for example, the way up to start this time run. Well, you can only succeed here if you are very quick. And exactly jumps are needed, also backwards, with not seeing the destination. Any hesitation in this special jumping area will mean death.
As you can see within this first episode, there is much to do in this level – to finally get an orchestra playing again in the end.
This level will be a challenge for every Tomb Raider player, and also an incredible pleasure. Only beginners will have to call for help, as they will face some frustrating challenges for sure. But it's worth every try, because otherwise they will miss something wonderful for sure…

Deutsch:

In dieser ersten Episode ist das Gameplay noch nicht so hart wie in den späteren Teilen der Serie, wie ich sagen würde. Aber es gibt natürlich einige Passagen und Herausforderungen, wo untrainierte Spieler und Anfänger große Schwierigkeiten haben werden, es alleine zu schaffen, wie ich auch selbst bei meinem ersten Versuch mit diesem Spiel feststellen mußte. Wenn ich nur an dieses Zeitrennen hoch über der Erde denke, über eine Menge Plattformen hinweg. Das könnte einige Zeit beanspruchen, bevor es hier weitergeht. Und schon für einige Stellen wie diese im Spiel, wo solche Spieler die Hilfe anderer brauchen, um weiterzukommen (zum Beispiel mit Savegames), klassifiziere ich einen Level als "schwer", aus der Sicht beginnender und normaler Spieler.
Eine ungewöhnliche Tatsache mag sein, daß es in diesem Level keine richtigen Feinde gibt, nichts, wogegen unsere Heldin kämpfen könnte. Aber denkt nicht, das würde den Level viel leichter machen, denn das tut es nicht. Rätsel- und Akrobatikteile bleiben immer herausfordernd.
Abgesehen vom großen Zeitrennen kurz nach dem Anfang gibt es natürlich auch noch weitere Herausforderungen zu meistern. So, als ein Beispiel, der Weg nach oben, um dieses Zeitrennen zu beginnen. Nun, ihr könnt hier nur erfolgreich sein, wenn ihr sehr schnell seid. Und exakte Sprünge werden benötigt, auch rückwärts, ohne das Ziel zu sehen. Jedes zögern in diesem Sprungteil bedeutet den Tod.
Wie ihr mit dieser ersten Episode sehen könnt, es gibt in diesem Level viel zu tun - um am Ende ein Orchester wieder zum musizieren zu bringen.
Dieser Level wird eine Herausforderung für jeden Tomb Raider Spieler sein, und auch eine unglaubliche Freude. Nur Anfänger werden nach Hilfe fragen müssen, da sie ganz sicher einige frustrierende Herausforderungen haben werden. Aber es lohnt jeden Versuch, denn anderenfalls werden sie garantiert etwas Wunderbares verpassen...

Detailed/detailliert/preciso:

Puzzles/Rätsel/Enigmi:

English:

Lara has to solve a lot of puzzles on her way, and some of them are really so much fun. I won’t tell you here any more, not to discover too much in this report, so just play and see it for yourself. So, try your luck and find all puzzle solutions, and of course next to the really unusual ones also for the normal puzzles, as they are also included in the game. Find 6 secrets, hidden levers or needed items, also as special ones as the Tuning Forks, Newton’s Apple or simply an important torch...

Deutsch:

Lara muß auf ihrem Weg eine Menge Rätsel lösen, und einige davon bedeuten wirklich so großen Spaß. Ich werde euch hier nicht mehr verraten, um nicht zu viel aufzudecken in diesem Bericht, daher spielt einfach und seht es selbst. Also, probiert euer Glück und findet alle Rätsel Lösungen, und natürlich neben den wirklich ungewöhnlichen auch jene für normale Rätsel, da solche auch im Spiel enthalten sind. findet 6 Secrets, versteckte Schalter oder benötigte Gegenstände, wie auch ganz spezielle, wie die Stimmgabeln, Newton's Apfel, oder einfach eine wichtige Fackel...

Traps/Fallen/Trappole:

English:

There are a lot of traps in this level, of course, yet close after the beginning, before reaching the first jumping and timed run parts. So you will have to solve a spike trap puzzle within some upper platform first to continue your way, a combination of trap and puzzle, which we often have within this series. And for a further example, if you reach the top of this outdoor construction, the place of the big time run then. It is not only about reaching the destination in time, but also combined with a puzzle again. Further there are traps with spikes and boulders or deadly ground...

Deutsch:

Es gibt natürlich eine Menge Fallen in diesem Level, bereits kurz nach dem Start, bevor man den ersten Abschnitt mit Sprüngen und Zeitrennen erreicht. So werdet ihr ein Rätsel mit Stachelfallen auf einigen höheren Plattformen lösen müssen, um den Weg fortzusetzen, eine Kombination aus Fallen und Rätsel, was wir öfters in dieser Serie erleben. Und als ein weiteres Beispiel, wenn ihr das Dach der Außenkonstruktion erreicht, den Ort des großen Zeitrennens. Es geht nicht nur darum rechtzeitig das Ziel zu erreichen, sondern auch darum dabei ein Rätsel zu lösen. Des weiteren gibt es Fallen mit Stacheln, Kugeln oder tödlichem Boden...

Enemies/Gegner/Nemici:

English:

Okay, there are enemies. But not such ones you could fight against. The only thing you will meet are insects, deadly crawling or flying bugs, and if they appear, the only thing you can do is running. Running as fast as you can, to the next safe place...

Deutsch:

Okay, es gibt Gegner. Aber keine solchen, gegen die ihr kämpfen könntet. Alles, auf was ihr in diesem Level stoßen könnt, sind Insekten, krabbelnde und fliegende Käfer, und wenn sie auftauchen, dann ist das einzige, was ihr tun könnt, zu rennen. So schnell ihr könnt zu rennen, zum nächsten sicheren Ort...

Sound-Music/Sound-Musik/Musiche:

English:

Here Richard has also done great work. Wonderful atmospheric musical pieces, and good sound effects all along your way through this level, I could not have imagined any better afterwards. Nothing more to say here, the old TR standard sound and music has been replaced by great new material, working excellent for this level.

Deutsch:

Auch hier hat Richard tolle Arbeit geleistet. Wunderbar atmosphärische Musikstücke, und gute Soundeffekte entlang des ganzen Weges durch den Level hindurch, ich hätte es mir danach nicht besser vorstellen können. Hier gibt es nicht mehr zu sagen, der alte TR Standard Sound und die Musik sind durch großartiges neues Material ersetzt worden, das exzellent für diesen Level arbeitet.

Graphics/Grafik/Grafica:

English:

Here we must consider one thing, of course. The age of the level. At this time there was no TREP, no NGLE and whatever, no tools the level designers can use today for their great projects. But just this fact makes the level only more impressing, as Richard yet was really ahead of standard level designing of the older days, with lighting, objects and textures. It is very amazing to me, what he created with this first "Underworld" level yet, and in an absolutely perfect way.

Deutsch:

Hier müssen wir natürlich eines berücksichtigen. Das Alter des Levels. Zu dieser Zeit gab es kein TREP, keinen NGLE und was auch immer, keine Werkzeuge, welche die Levelbauer heute für ihre tollen Projekte nutzen können. Aber gerade diese Tatsache macht den Level nur noch beeindruckender, da Richard schon über dem normalen Standard des Levelbaus der alten Tage stand, mit der Beleuchtung, den Objekten und den Texturen. Es ist für mich sehr erstaunlich, was er bereits mit diesem ersten "Underworld" Level erschuf, auf eine absolut perfekte Weise.

Conclusion/Fazit/Conclusione:

English:

What can I say? A great beginning for the series first part. And of course you can see the impressing work of a building genius again. No need to talk about the unusual graphics and environments, the great music and sounds, the extraordinary and so much challenging gameplay any further. It all is perfect to me, of course from the view of the time the level was built then.
So, what are you waiting for? If you really did not play this level yet – but I hardly can believe – then do so now.
Begin one of the biggest adventures of your TR life…

Deutsch:

Was kann ich sonst noch sagen? Ein großartiger Beginn für den ersten Teil der Serie. Und natürlich könnt ihr wiederum die beeindruckende Arbeit eines genialen Erbauers sehen. Es gibt keinen Bedarf über die ungewöhnliche Grafik und die Umgebungen zu reden, über die tolle Musik und den Sound, über das fantastische und so sehr herausfordernde Gameplay, und mehr. Für mich ist das alles, natürlich aus der Sicht der Zeit, da der Level gebaut wurde, perfekt.
Also, worauf wartet ihr? Wenn ihr diesen Level wirklich noch nicht gespielt habt - was ich kaum glauben kann - dann spielt ihn jetzt.
Beginnt eines der größten Abenteuer eures Tomb Raider Lebens...

My Statistics/Meine Statistik/Le mie Statistiche:

Immagine
Rispondi